دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1395 - 16:53

رویدادهای دانشگاهی؛ از اجرای طرح فرهنگی قرآنی تا برپایی نمایشگاه و دو ماراتن دانشجویان

کارگاه آموزشی «مجموعه فازی و کاربرد آن در مهندسی» به همت باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان در تالار امام خمینی «ره» دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد.
کد خبر : 91935

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، کارگاه آموزشی «مجموعه فازی و کاربرد آن در مهندسی» با حضور پژوهشگرانی از رشته‌های مختلف، از جمله مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع، مهندسی معدن و نیز رشته‌های مدیریت و ریاضی تشکیل شد.


رئیس دانشکده فنی و مهندسی واحد قم در باره کارکرد سیستم‌های فازی گفت: «سیستم های فازی می‌توانند برای شبیه سازی رفتار یک فرایند مورد استفاده قرار گیرند. به عبارت دیگر، سیستم‌های فازی می‌توانند رفتار یک پدیده یا فرایند را صرفا در قالب استفاده از قواعد توصیفی و تجربی بدون نیاز به شناخت مدل دقیق تحلیلی فرمول‌بندی کنند.»


دکتر فرزاد بهروزی با ارائه مقاله‌ای در راستای پیاده سازی سیستم‌های فازی و کاربردهای آن در صنعت سیستم‌های فازی در دفع فضولات کارخانه ای صنعتی و صنعت خودروسازی بسیار کاربرد دارند و راهکارهایی در باره تعادل عرضه و تقاضا و نیز کار آمدی این صنایع دارد به نحوی که طی 15 سال، صنعت خودروسازی داخل، قابل رقابت با شرکت‌های بزرگ خارجی خواهد بود.


این کارگاه آموزشی با مشارکت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد قم به سرپرستی نرجس اشعری در دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد .


دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری


مشاور رئیس و مدیرکل حراست واحد یادگار امام(ره) شهرری در جلسه ای از همکاری کارکنان حراست و حفاظت فیزیکی واحد با برگزارکنندگان مراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) تشکر کرد.


دکتر سیدمحمدرضا میرخان با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی از این همکاری که زمینه تجدید عهد و میثاق ملت شریف ایران اسلامی با آرمان‌های بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدا و تجدید بیعت با آیت الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را در روز چهاردهم خرداد در حرم مطهر امام راحل فراهم کرد قدردانی کرد و افزود: «امیدوارم در سایه الطاف خداوند متعال در خدمتگزاری به مردم ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی موفق و موید باشید.»


با توجه به همجواری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری با حرم مطهر امام راحل این واحد دانشگاهی همه ساله در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) همکاری ویژه ای با عوامل اجرایی حرم مطهر و مسئولان ذیربط شهرستان ری دارد.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم


به مناسبت ماه مبارک رمضان به پیشنهاد فرمانده پایگاه شهید مطهری بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم و در نشستی که با سرگرد حبیبی فرمانده بسیج ادارات شهرستان قشم در دفتر معاونت اداری و مالی دانشگاه برگزار شد، جام فوتسال بسیج ادارات شهرستان قشم به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم برگزار می‌شود.



سید نیما ولی نیا معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد قشم با استقبال از این میزبانی گفت: «با توجه به اینکه واحد قشم یکی از مجهزترین سالن های ورزشی را داراست، آمادگی دارد در مناسبت های مختلف فرهنگی میزبان مسابقات ورزشی باشد.»


مسئول بسیج ادارات قشم نیز با تشکر از فعالیت‌های بسیج کارکنان واحد قشم، دانشگاه را منبع خدمات به همه آحاد جامعه دانست و به اهمیت ورزش در دین مبین اسلام و تأثیر آن بر سلامت روحی و روانی کارکنان پرداخت. در پایان از سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم بازدید شد.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی


همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان مراسم غبارروبی مسجد بقیه الله اعظم دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی با حضور دکتر علیرضا لطفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوی و جمعی از کارکنان این واحد دانشگاهی برگزار شد.


در این مراسم معنوی که با حضور معاونان، مدیران فرهنگی و اجرایی این دانشگاه برگزار شد افراد شرکت کننده با زدودن گرد و غبار از دیوارها، پنجره‌ها، مرتب کردن قرآن‌ها و کتب ادعیه و مهرهای نماز به استقبال ماه مبارک رمضان رفتند.


حجت‌الاسلام رحیم محمدی مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی در این مراسم معنوی با توجه به بخشی از برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی خوی در ماه مبارک رمضان، گفت:« با تصویب شورای فرهنگ اسلامی دانشگاه برنامه‌های متنوعی برای ایام پر فیض ماه مبارک رمضان پیش‌بینی شده است که برگزاری جلسات احکام، برنامه تفسیر قرآن کریم با عنوان «رمضان، بهار قرآن» با محوریت آشنایی با تفسیر سوره حجرات، برگزاری محفل انس با قرآن و برگزاری مسابقه تفسیر قرآن کریم از سوره حجرات و کارگاه آموزشی روان خوانی و تفسیر قرآن کریم از جمله برنامه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در ماه مبارک رمضان است.»


سما دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت


مدیر مدرسه سما مرودشت به عنوان پژوهشگر برتر معلمان تربیت بدنی استان فارس انتخاب شد.


قاسم طاهری کرمی مدیر مدرسه ابتدایی پسرانه سما و مدرس گروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در بین معلمان تربیت بدنی استان فارس به عنوان پژوهشگر برتر انتخاب شد.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار


معاون آموزشی و پژوهشی واحد جویبار اعلام کرد: «مقاله محبوبه بابایی دانشجوی رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار با عنوان «امنیت قضایی وحقوق شهروندی در قوانین موضوعه ایران» در نخستین همایش ملی علوم اسلامی، حقوق و مدیریت به‌صورت سخنرانی پذیرش و ارائه شد.»


دکتر علیرضا چایچی گفت: «در این مقاله که با نظارت و سرپرستی دکتر عباس مقدری امیری عضو هیأت علمی گروه حقوق واحد جویبار به انجام رسیده است با بررسی جایگاه والای حقوق شهروندی به مفهوم امنیت قضایی بعنوان کلیدی‌ترین شاخص خروجی، به بندهای شش‌گانه اصل دوم و بندهای چهارده‌گانه اصل سوم قانون اساسی نیز در این باره پرداخته شد که همان اجرای دقیق امنیت قضایی از سوی دستگاه‌های اجرایی از جمله قوه قضایی جمهوری اسلامی ایران است که اجرای دقیق عدالت اجتماعی در حمایت و حفاظت از حقوق شهروندان را بدنبال خواهد داشت و یکی از اصلی‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران است.»


این همایش در تاریخ 22 اردیبهشت 1395 از سوی مرکز علمی کاربردی استانداری قم انجام پذیرفت.


دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد


به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، آیین غبارروبی و نکوداشت مساجد در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد.


معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با توجه به برگزاری این آیین هر سال در دهه ماه شعبان در کشور گفت: «آیین غبارروبی در این دانشگاه به همت جمعی از استادان، کارکنان و دانشجویان برگزار شد.»


دکتر محمد خسروی هدف از انتخاب این دهه را آماده‌سازی مساجد برای پذیرایی از مهمانان خداوند دانست و افزود: «استادان، کارکنان و دانشجویان با غبارروبی و عطر افشانی به نظافت و بهداشت مسجد پرداختند تا خانه خدا برای پذیرش مهمانان پروردگار در ماه رمضان آماده شود.»


وی با بیان اینکه مسجد به عنوان مهمترین پایگاه مردمی همواره بستری برای اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی بوده، تصریح کرد: «امروز نیز مسجد علاوه بر این که محلی برای برگزاری نماز جماعت است، مکانی برای آموزش های دینی و علمی است.»


خسروی پاکیزه بودن محیط مسجد و ایجاد فضایی دل‌نشین را در افزایش رغبت دانشجویان به حضور معنوی در این مکان و مشارکت جدی در برنامه‌های آن بسیار موثر عنوان کرد.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن


دکتر محمود صمدی لرگانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن به مناسبت سی امین سال راه اندازی این واحد، دستاوردهای علمی، پژوهشی و فرهنگی همچنین نقش جامعه دانشگاهی در پیشبرد اهداف مقدس انقلاب اسلامی و تاثیرگذاری بر مسائل فرهنگی و اقتصادی منطقه بویژه اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان را در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه 21 خرداد در مصلی شهید بهشتی شهرستان تنکابن بیان خواهد کرد.





دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل


فصلنامه علمی و نخصصی گروه میکروبیولوژی، ماهنامه منتظران نور و چهاردهمین شماره نشریه پلاک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل منتشر شد.


فصلنامه علمی و نخصصی گروه میکروبیولوژی در 50 صفحه به موضوعات مربوط به میکروبیولوژی و زیست شناسی پرداخته است. همچنین در این فصلنامه اخبار ایران و جهان و خواندنی های علمی قابل استفاده درج شده است . صاحب امتیاز این فصلنامه دکتر محمد تقی احدی عضو هیات علمی واحد اردبیل و مدیر مسئول آن سینا عزیزی و سردبیر آن کاظم دشتی است .


همچنین ماهنامه منتظران نور از طرف هیات منتظران نور به مدیر مسئولی سجاد ابراهیمی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل منتشر شد. این ماهنامه با موضوع تهاجم فرهنگی در قالب جنگ نرم و موضوع اداره اطلاعات و اقتدار آن آغاز می شود و با موضوع اقتصاد مقاومتی که پیشنهاد سراسری مقام عظمای ولایت است پایان می یابد.


سومین نشریه، چهاردهمین شماره نشریه پلاک است که از سوی مجمع خادم الشهدای دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل منتشر شد . این نشریه در موضوعات علمی ، فرهنگی ، اجتماعی ودرآغاز مزین به بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی (ع) است .


موضوعات بعدی این نشریه: روز ملی خلیج فارس، روز بزرگداشت حکیم فردوسی و روز بزرگداشت حکیم عمر خیام است. در این نشریه به شرح زندگانی شهدای شاخص سال 95 پرداخته شده است .


سما دانشگاه آزاد اسلامی کرج


معلم مدرسه سما واحد کرج رتبه اول مسابقات جشنواره خوارزمی ناحیه 3 کرج و رتبه دوم این مسابقات در استان البرز را کسب کرد.


مریم قاسمی دبیر زبان انگلیسی دبیرستان دخترانه دوره اول سما واحد کرج با حضور در جشنواره خوارزمی اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج در بخش زبان انگلیسی رتبه اول را کسب کرد و با ارائه بسته آموزشی ویژه درس زبان انگلیسی رتبه دوم این جشنواره در سطح استان البرز را به خود اختصاص داد و در همین زمینه به عنوان عضو تیم منتخب در اردوی علمی اداره آموزش و پرورش حضور داشت.



دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد


تیم 12 نفره دانشجویان واحد بجنورد مسیر بجنورد تا بارگاه ملکوتی ثامن الائمه امام رضا(ع) را در حرکتی نمادین به صورت دو ماراتن طی کردند.


دانشجوی کارشناسی ارشد تربیت بدنی و سرپرست تیم 12 نفره با توجه به برگزاری این برنامه در سالهای گذشته به عنوان شهدای هسته ای گفت: «دوی ماراتن امسال به نام شهید مدافع حرم شهید فیروز حمیدی زاده مزین شد و 12 دانشجوی این واحد دانشگاهی مسافت 243 کیلومتری بجنورد تا مشهد مقدس را به صورت دوی ماراتن طی کردند«.


علیرضا ریحانی افزود: «این برنامه برای سومین بار متوالی با حمایت رئیس واحد بجنورد، معاون توسعه ورزش استان خراسان شمالی به سرانجام رسید که دوندگان با حضور در مزار شهدای بجنورد و شهید مدافع حرم اهل بیت و نیز زیارت حرم سید عباس(ع) با بدرقه مسئولین مسیر نامبرده را آغاز کردند.»


وحید امینی، رضا علی آبادی، سجاد صابری، رامین ریحانی، افشین شادجویان، رضا رحمانی، علی قهرمانی، سعید ولی‌زاده، احمدرضا مرادپور، حمید رمضانی و رضا ایزانلو به سرپرستی علیرضا ریحانی 12 دومیدانی کاری بودند که مسیر243کیلومتری بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) (بجنورد- مشهد)را 4 روزه طی کردند.


دانشگاه آزاد اسلامی کازرون​


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کازرون از برگزاری کلاس تفسیرسوره حجرات به صورت کارگاه قرآنی بمدت 32 ساعت در واحد کازرون خبر داد.


دکتر علی اکبر عارف با تبریک ماه مبارک رمضان گفت: «کارگاه تفسیر سوره حجرات ویژه استادان و کارکنان از اول ماه رمضان در مسجد امام علی (ع) آغاز شده است و تا پایان ماه مبارک ادامه دارد.»


عارف افزود: «شرکت کنندها دراین مراسم معنوی علاوه بر کسب فیض ازمحفل قرآنی هر روز درپایان بر نامه قبور دو شهید گمنام را که در جوار مسجد امام علی (ع) دانشگاه آرام گرفته‌اند و با نثارفاتحه و ادای احترام زیارت می‌کنند.»


عارف با تشریح ویژه برنامه‌های ماه رمضان گفت: «برنامه متنوعی از جمله برگزاری مسابقه فرهنگی شامل داستان‌نویسی، وبلاگ‌نویسی، خط، نقاشی، کتابخوانی، آموزش تصحیح قرائت نماز و برگزاری جشن تکلیف فرزندان کارکنان و استادان، برنامه حفظ قرآن بازدید از آسایشگاه معلولان بهزیستی و توزیع کتب و جزوات فرهنگی در ایام ماه مبارک صورت می گیرد.»


وی از حضور حداکثری کا کنان در برنامه های فرهنگی قرآنی دانشگاه قدردانی و تشکر کرد.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد صوفیان


همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، پنجمین دوره طرح «رمضان، بهار قرآن» و کارگاه تفسیر سوره حجرات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد صوفیان آغاز شد.


مسئول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد صوفیان از جمله برنامه هایی که ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد، کارگاه تفسیر سوره حجرات، برنامه روزانه تلاوت نور، مسابقه حفظ سوره مبارکه حجرات برای دانشجویان و کارکنان واستادان و خانواده‌هایشان و برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن با حضور قاریان استانی و... عنوان کرد.


حجت‌الاسلام فرهاد عابدی افزود: «اعضای هیات‌ علمی و کارکنان واحد صوفیان با ثبت‌نام در این کارگاه می‌توانند در کارگاه آموزشی شرکت کنند که در صورت کسب حداقل امتیاز 60 از 100 برای آنان از طرف دفتر مطالعات آموزش نیروی انسانی دانشگاه با عنوان آشنایی با تفسیر سوره حجرات به مدت 32 ساعت گواهی صادر خواهد شد و از برگزیدگان قدردانی به عمل خواهد آمد.»


وی زمان برگزاری کارگاه را بعد از نماز ظهر و عصر در نمازخانه واحد عنوان کرد و گفت: «زمان و محل برگزاری مسابقات و سایر برنامه‌ها متعاقباً اعلام خواهد شد که اکنون ثبت‌نام آنها در دفتر فرهنگ اسلامی واحد انجام می‌شود.»


عابدی تصریح کرد: «طبق بخشنامه اعلامی منابع این کارگاه آموزشی، مجمع‌البیان فی تفسیر القرآن اثر شیخ طبرسی؛ المیزان فی تفسیر القرآن اثر علامه طباطبایی و تفسیر نمونه اثر آیت‌الله مکارم شیرازی و تفسیر نور اثر استاد قرائتی(به‌عنوان منبع اصلی برای آزمون) هستند و همه شرکت‌کنندگان در طرح باید در آزمون پایانی دوره که از سوی کانون قرآن و عترت برگزار می‌شود، شرکت کنند.


سما دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر


محفل نورانی انس با قرآن کریم و جلسات تفسیر سوره حجرات بخشی از برنامه‌های فرهنگی در ایام ماه مبارک رمضان در مرکز آموزشی و فرهنگی سما خمینی شهر است.


همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و اجرای پنجمین دوره طرح قرآنی – فرهنگی ( رمضان ، بهار قرآن) در واحد های دانشگاهی، این طرح قرآنی در مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد خمینی شهر نیز با محور آشنایی تفسیر سوره حجرات آغاز شد.


دفتر فرهنگ اسلامی مرکز آموزشی و فرهنگی سما خمینی شهر به منظور ارتقای سطح معرفت و دانش استادان و کارکنان در حوزه معارف آسمانی و آیات نورانی کلام‌الله مجید و آشنایی بیشتر دانشگاهیان با تفسیر آیات و راهنمایی و نیز دستورات حیات بخش قرآن کریم، برنامه‌های متنوعی را برنامه‌ریزی و در دستور کار خود قرار داد.


برگزاری کارگاه‌های آموزشی در ایام ماه مبارک رمضان فرصتی مغتنم برای ارتقای سطح معنوی و بهره‌مندی از فضایل این ماه است. برگزاری محفل انس با قرآن کریم همراه با ضیافت افطار، پنجمین دوره طرح «رمضان بهار قرآن» با محوریت تفسیر سوره حجرات، روخوانی و جزءخوانی قرآن کریم و طرح آشنایی با قرآن کریم و مفاهیم الهی آن و سخنرانی‌های موضوعی و بیان احکام نماز و روزه هم‌زمان با سایر واحد‌های دانشگاهی سراسر کشور بخشی از برنامه های فرهنگی در این ماه عزیز است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته